Registrieren    Anmelden    Forum    Suche    FAQ

Foren-Übersicht » Verschiedenes » Musik allgemein

Autor Nachricht
 Beitrag Verfasst: 30.10.2008, 22:55 
ForumsSenfDazugeber

Na, wenn das mal keine guten Nachrichten sind. Das erste brandneue Soloalbum der Ex-Sängerin von Damien Rice ist da. Schwer zu bekommen ist es - da im September exklusiv in Irland in den Läden veröffentlicht und nicht im europäischen Vertrieb. Aber man kann es auch als CD auf ihrer Webseite bestellen oder per Download kaufen. ;-)
Und es ist soooo schön, sehr melancholisch aber trotzalledem mag ich es vom ersten Takt an!
Leider mit knapp 40 Minuten recht kurz. Ich habs jetzt gerade durchgehört....hach !

Eine Review aus dem Netz möchte ich hier mal posten, später schreib ich auch selbst noch was dazu.

Zitat:
Review:
Damien Rice’s 9 was a much lesser album than its predecessor O for one major reason: a lack of Lisa Hannigan throughout. The areas where she appeared were the album’s highlights ‘9 Crimes’ for one, but the album suffered without her. It shall be interesting to see will Damien’s next album be the same, as it is guaranteed to have absolutely no Lisa after their acrimonious split. But after playing second fiddle to Damien for so long (Vivien was first fiddle!), can she cut it on her own? On the basis of first single ‘Lille’, which I’m sure you’ve all heard by now, proves that yes, she can. The album Sea Sew furthers this. The songs themselves are nothing special, but Lisa’s voice is. It’s haunting and beautiful. It’s like a mother’s embrace, warm and caring, and extremely comfortable.
An important thing to note is that Sea Sew is nothing like Lisa’s work on O or 9. Whilst the previously mentioned were depressing and moody, Sea Sew is, more often than not, uplifting and bouncy, absolutely packed with delightful arrangements and playful melodies. Her time with Damien must’ve certainly made her weary, as her performances on this album cast away the listless quality of some of her previous work and display a Lisa that is bursting with creativity. Her arrangements stray away from the typical singer songwriter methods and although not completely original, contain enough quirks to demand the listeners’ interest.
Lisa Hannigan has the sort of voice that just seems to float along, like a boat slowly drifting with the wind to its own pace and direction, yet she manages to control it with ease and proficiency, reflecting a musical maturity far beyond her years. Her low-key melodic approach and ethereal charm on songs like the opener “Ocean and a Rock” and “Lille” make for a mesmerizing performances. She also proves she’s still capable of the intimate, breathy style that made her so adored by Damien Rice followers, as she displays in songs such as “Venn Diagram”, as she sings longingly, “sleeping as we do on opposite sides of a venn diagram”.

Und hier ist noch eine Review von "Wears The Throusers":

http://wearsthetrousers.com/2008/09/23/ ... -sew-2008/

Betreff des Beitrags:
 Beitrag Verfasst: 09.05.2009, 11:27 
Almost Addicted

Ich kannte Lisa Hannigan bisher eigentlich nur durch "9 Crimes" von Damien Rice und wurde erst
durch diesen Thread darauf aufmerksam, dass sie nun auf Solopfaden unterwegs ist (daher Danke an Tally für diese Information!).

Da "9 Crimes" aber zu meinen Lieblingsliedern zählt, ich Lisas Stimme sehr mag und sie praktischerweise bei ihrer UK Tour einen Stop
in meiner momentanen Heimatstadt gemacht hat, hab ich gestern abend die Chance genutzt und bin zu ihrem Konzert gegangen. Und muss
sagen, dass ich echt beeindruckt von dem Auftritt war. Lisas Stimme war live einfach der Hammer und auch ihre 6-köpfige Band, die die
verschiedensten Instrumente gespielt hat, war super. Auch die Lieder, von denen ich vorher kaum welche kannte, haben mir live sehr gut
gefallen, wobei ein Highlight auf jeden Fall ein Cover von Airs "Playground Love" war.

Man hat Lisa auch deutlich angemerkt, wie viel Spaß sie auf der Bühne hat, das hab ich so deutlich noch selten bei Künstlern gesehen. Und nach
dem Konzert hat sie sich dann ausgiebig Zeit zum Signieren und für Fotos genommen und auch da einen total sympathischen Eindruck gemacht.
Also, falls ihr mal die Chance habt, sie live zu sehen, kann ich es euch echt empfehlen!

Betreff des Beitrags:
 Beitrag Verfasst: 16.05.2009, 12:18 
Maximum Addicted

ich hab das album noch immer nicht angehört. schande über mich.

Foren-Übersicht » Verschiedenes » Musik allgemein